Türkiyeli Ermeniler konuşuyor: (Kayıt no. 4569)
[ düz görünüm ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04512 am a2200385K 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20190223170033.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 160401s2014 tu o 001r0 tur d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
International Standard Book Number | 9786058990098 |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | IU |
Transcribing agency | IU |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | tur |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | IUMK |
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 323.11919920561 TU 2014 |
Item number | 01565 |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Türkiyeli Ermeniler konuşuyor: |
Remainder of title | sessizliğin sesi / |
Statement of responsibility, etc. | derleyen Ferda Balancar; mülakatları yapanlar Altuğ Yılmaz, Burcu Becermen, Dença Kartun, Emre Ertani, Lora Baytar, Maral Dink, Murat Gözoğlu, Nazlı Temir, Nora Mildanoğlu, Tabita Toparlak, Vartan Estukyan, Zeynep Ekim Elbaşı. |
250 ## - EDITION STATEMENT | |
Edition statement | 3. baskı. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | İstanbul : |
Name of publisher, distributor, etc. | Hrant Dink Vakfı, |
Date of publication, distribution, etc. | 2014. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 159 sayfa : |
Other physical details | fotoğraf ; |
Dimensions | 21 cm. |
500 ## - GENERAL NOTE | |
General note | "Hrant Dink Vakfı" tarafından bağışlanmıştır. |
500 ## - GENERAL NOTE | |
General note | Bu kitapta kullanılan fotoğraflar, Les Arméniens a La Veille du Génocide dans l’Empire Ottoman başlıklı çalışmadan (R. H. Kevorkian, P. B. Paboudjian; ARHIS, Paris, 1992) alınmıştır.<br/><br/>Olof Palme Merkezi’nin katkılarıyla... |
500 ## - GENERAL NOTE | |
General note | Ali Bayramoğlu'nun önsözü ve Arus Yumul'un sonsözüyle. |
500 ## - GENERAL NOTE | |
General note | Kitaptan bir bölüm: https://hrantdink.org/attachments/article/84/SessizliginSesiTurkiyeliErmenilerKonusuyor.pdf |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Dizin var. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE | |
Formatted contents note | Önsöz, Ali Bayramoğlu<br/>Türkiye’de Ermeni ve sanayici olmak<br/>“Ermeni’yim demeye hakkım var”<br/>“Babam Müslüman olunca annem evi terk etmiş”<br/>“Musa Dağ’da 40 Gün’ü anneannemden dinledim”<br/>“Ermeni’ysen doktor olacaksın”<br/>Malatya’da Ermeni olmak<br/>“Doğubayazıt’ta neden çok sivrisinek var, biliyor musun?”<br/>“Ancak çok yakınlarıma anlatıyorum bunları”<br/>“Kadıköylüyüm, bu şehrin parçasıyım”<br/>“1915 tarihte kalmadı, kalmamalı da”<br/>“Bu ülkede Ermeni olmak en kötü şey”<br/>“TC vatandaşıyım ama Türk diyemiyorum kendime”<br/>“Sadece bir kez sorun yaşadım”<br/>“Rütbelerimi sökün, ben bu gayrimüslime hayatımı veririm”<br/>“Haritayı kapan geliyor”<br/>Sonsöz, Arus Yumul<br/>Dizin |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Gelin önce birbirimizi anlayalım...<br/>Hrant Dink<br/><br/>Sessizliğin Sesi - Türkiyeli Ermeniler Konuşuyor, Olof Palme Merkezi’nin desteğiyle Hrant Dink Vakfı’nın 2011 yılı içinde gerçekleştirdiği Sözlü Tarih Projesi sonunda ortaya çıktı. Ferda Balancar’ın proje kapsamında yapılan görüşmelerden derlediği kitapta, İstanbul ve Anadolu’nun değişik kentlerinde yaşayan ve yaşları 19 ile 70 arasında değişen, 15 ‘Ermeni’nin hikâyesini kendi anlatımlarıyla okuyacaksınız. Doğumundan bugüne kadar Ermeni kimliğiyle yaşayanlar, kimliğini gizleyerek yaşamını sürdürenler, Müslümanlaşmış Ermeni olarak doğup sonradan Ermeni kimliğine geri dönenler ve hayatına Müslüman olarak devam edenler… Onların hikâyeleri tarihle ilgili hafızayı ve Türkiyeli Ermenilerin bugün yaşadıklarını içeriyor.<br/><br/>Bu çalışma, Türkiye’de yaşayan Ermenileri ve Ermeni toplumunun taşıdığı siyasi ve kültürel belleğin izlerini bulmak, kültürel varoluşun sürekliliğini ortaya çıkarmak, Ermeni kimliğine mensup kişilerin kendilerini ve ‘öteki’ni nasıl algıladığını bulmak ve böylelikle Türkiye’de halen yaşamakta olan Ermenilerin içinde bulundukları ‘gerçekliği’ siyasi, kültürel ve tarihsel boyutlarıyla yansıtmak amacını taşıyor.<br/>Ali Bayramoğlu, önsözden<br/><br/>Bu hikâyeler ne kadar bireysel olursa olsun, ne kadar bir topluluğa aitmiş gibi görünürse görünsün aslında Ötekine yönelik duyulmayı bekleyen hikâyeler. Duyulmadığı sürece asıl amaçlarına ulaşamayacak. Zira konuşma edimini söz tek başına tamamlamaz, söylenen duyulmadan hep eksik kalmaya mahkûmdur. Zira alımlayıcısı olmayan sözler bir süre ortalıkta gezinir ama varlığını güçlü bir şekilde duyuramaz, toplumsal belleğe güçlü bir şekilde dokunamaz.<br/>Arus Yumul, sonsözden. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Ermeni araştırmaları |
Geographic subdivision | Türkiye. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Geographic subdivision | Armenian studies -- Turkey. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Ermeni sorunu |
Geographic subdivision | Türkiye. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Geographic subdivision | Armenian question -- Turkey. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Azınlıklar |
Geographic subdivision | Türkiye. |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Geographic subdivision | Minorities -- Turkey |
650 0# - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Geographic subdivision | Ermeniler -- Türkiye -- Sosyal koşullar. Armenians -- Turkey -- Social conditions. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Balancar, Ferda. |
Relator term | derleyen |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Materials specified | https://hrantdink.org/attachments/article/84/SessizliginSesiTurkiyeliErmenilerKonusuyor.pdf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | |
Koha item type | Books |
Kullanılabilir materyal yok.