000 04512 am a2200385K 4500
999 _c4569
_d4569
003 OSt
005 20190223170033.0
008 160401s2014 tu o 001r0 tur d
020 _a9786058990098
040 _aIU
_cIU
041 0 _atur
049 _aIUMK
082 _a323.11919920561 TU 2014
_b01565
245 1 0 _aTürkiyeli Ermeniler konuşuyor:
_bsessizliğin sesi /
_cderleyen Ferda Balancar; mülakatları yapanlar Altuğ Yılmaz, Burcu Becermen, Dença Kartun, Emre Ertani, Lora Baytar, Maral Dink, Murat Gözoğlu, Nazlı Temir, Nora Mildanoğlu, Tabita Toparlak, Vartan Estukyan, Zeynep Ekim Elbaşı.
250 _a3. baskı.
260 _aİstanbul :
_bHrant Dink Vakfı,
_c2014.
300 _a159 sayfa :
_bfotoğraf ;
_c21 cm.
500 _a"Hrant Dink Vakfı" tarafından bağışlanmıştır.
500 _aBu kitapta kullanılan fotoğraflar, Les Arméniens a La Veille du Génocide dans l’Empire Ottoman başlıklı çalışmadan (R. H. Kevorkian, P. B. Paboudjian; ARHIS, Paris, 1992) alınmıştır. Olof Palme Merkezi’nin katkılarıyla...
500 _aAli Bayramoğlu'nun önsözü ve Arus Yumul'un sonsözüyle.
500 _aKitaptan bir bölüm: https://hrantdink.org/attachments/article/84/SessizliginSesiTurkiyeliErmenilerKonusuyor.pdf
504 _aDizin var.
505 _aÖnsöz, Ali Bayramoğlu Türkiye’de Ermeni ve sanayici olmak “Ermeni’yim demeye hakkım var” “Babam Müslüman olunca annem evi terk etmiş” “Musa Dağ’da 40 Gün’ü anneannemden dinledim” “Ermeni’ysen doktor olacaksın” Malatya’da Ermeni olmak “Doğubayazıt’ta neden çok sivrisinek var, biliyor musun?” “Ancak çok yakınlarıma anlatıyorum bunları” “Kadıköylüyüm, bu şehrin parçasıyım” “1915 tarihte kalmadı, kalmamalı da” “Bu ülkede Ermeni olmak en kötü şey” “TC vatandaşıyım ama Türk diyemiyorum kendime” “Sadece bir kez sorun yaşadım” “Rütbelerimi sökün, ben bu gayrimüslime hayatımı veririm” “Haritayı kapan geliyor” Sonsöz, Arus Yumul Dizin
520 _aGelin önce birbirimizi anlayalım... Hrant Dink Sessizliğin Sesi - Türkiyeli Ermeniler Konuşuyor, Olof Palme Merkezi’nin desteğiyle Hrant Dink Vakfı’nın 2011 yılı içinde gerçekleştirdiği Sözlü Tarih Projesi sonunda ortaya çıktı. Ferda Balancar’ın proje kapsamında yapılan görüşmelerden derlediği kitapta, İstanbul ve Anadolu’nun değişik kentlerinde yaşayan ve yaşları 19 ile 70 arasında değişen, 15 ‘Ermeni’nin hikâyesini kendi anlatımlarıyla okuyacaksınız. Doğumundan bugüne kadar Ermeni kimliğiyle yaşayanlar, kimliğini gizleyerek yaşamını sürdürenler, Müslümanlaşmış Ermeni olarak doğup sonradan Ermeni kimliğine geri dönenler ve hayatına Müslüman olarak devam edenler… Onların hikâyeleri tarihle ilgili hafızayı ve Türkiyeli Ermenilerin bugün yaşadıklarını içeriyor. Bu çalışma, Türkiye’de yaşayan Ermenileri ve Ermeni toplumunun taşıdığı siyasi ve kültürel belleğin izlerini bulmak, kültürel varoluşun sürekliliğini ortaya çıkarmak, Ermeni kimliğine mensup kişilerin kendilerini ve ‘öteki’ni nasıl algıladığını bulmak ve böylelikle Türkiye’de halen yaşamakta olan Ermenilerin içinde bulundukları ‘gerçekliği’ siyasi, kültürel ve tarihsel boyutlarıyla yansıtmak amacını taşıyor. Ali Bayramoğlu, önsözden Bu hikâyeler ne kadar bireysel olursa olsun, ne kadar bir topluluğa aitmiş gibi görünürse görünsün aslında Ötekine yönelik duyulmayı bekleyen hikâyeler. Duyulmadığı sürece asıl amaçlarına ulaşamayacak. Zira konuşma edimini söz tek başına tamamlamaz, söylenen duyulmadan hep eksik kalmaya mahkûmdur. Zira alımlayıcısı olmayan sözler bir süre ortalıkta gezinir ama varlığını güçlü bir şekilde duyuramaz, toplumsal belleğe güçlü bir şekilde dokunamaz. Arus Yumul, sonsözden.
650 0 _aErmeni araştırmaları
_zTürkiye.
650 0 _zArmenian studies -- Turkey.
650 0 _aErmeni sorunu
_zTürkiye.
650 0 _zArmenian question -- Turkey.
650 0 _aAzınlıklar
_zTürkiye.
650 0 _zMinorities -- Turkey
650 0 _zErmeniler -- Türkiye -- Sosyal koşullar. Armenians -- Turkey -- Social conditions.
700 1 _aBalancar, Ferda.
_ederleyen
856 _3https://hrantdink.org/attachments/article/84/SessizliginSesiTurkiyeliErmenilerKonusuyor.pdf
942 _2ddc
_cBK