000 04300nam a2200409 a 4500
001 YBT0000000000001381
003 TR-IsYBT
005 20181219212735.0
007 t
008 181213s2012||||xx#|r01###||||#tur u
020 _a9789752983717
040 _btur
_erda
_c
041 0 _atur
082 1 0 _a199.492
_bSP.T
100 1 _aSpinoza, Benedictus de,,
_d1632-1677
245 0 _aTeolojik-politik inceleme/
_cBenedictus de, Spinoza ,1632-1677 ; çevirenler Cemal Bali Akal, Reyda Ergün
250 _aÜçüncü baskı
264 1 _aAnkara:
_bDost Kitabevi,
_c2012
300 _a303 sayfa ;
_c21 cm.
336 _ametin
_btxt
_2rdacontent
337 _aaracısız
_bn
_2rdamedia
338 _acilt
_bnc
_2rdacarrier
490 1 _aDost Kitabevi.
_pyasa, siyasa
500 _aÖzgün eseradı : Tractatus theologico-politicus.
500 _aBibliyografik notlar içerir.
520 3 _aiçindekiler
_x Önsöz- 17. Yüzyıldan Günümüze Bir İfade Özgürlüğü Çağrısı 9
_x (Reyda Ergün)
_x Giriş 43
_x Bölüm I: Peygamberlik. 53
_x Bölüm II: Peygamberler. 67
_x Bölüm III: Yahudiler’e tanrısal çağrı. Peygamberlik yeteneği 82
_x Yahudiler’e özgü müydü?
_x Bölüm IV: Tannsal Yasa. 95
_x Bölüm V: Dinî törenler neden ihdas edildi; tarihi anlatılara inanç; bu 106
_x inanç hangi nedenle ve kimler için gereklidir?
_x Bölüm VI: Mucizeler. 118
_x Bölüm VII: Kutsal Kitap’ın yorumlanması. 134
_x Bölüm VIII: Tevrat, Yeşu, Hakimler, Rut, Samuel ve Krallar’m başkaları 154
_x tarafından yazıldıklarının gösterilmesi. Sonra da birçok kişi
_x tarafından mı yoksa tek kişi tarafından mı yazıldıklarının ve
_x yazarın kim olduğunun araştırılması.
_x Bölüm IX:
_x Bölüm X: Bölüm XI: Bölüm XII:
_x Bölüm XIII:
_x Bölüm XIV: Bölüm XV: Bölüm XVI: Bölüm XVII:
_x Bölüm XVIII: Bölüm XIX:
_x Bölüm XX: Notlar.
_x Aynı kitaplar hakkında başka araştırmalar; özellikle de Ezra onlara son halini verebildi mi? Yahudi elyazmalannda bulu¬nan kenar notları farklı okumalar mıydı? Eski Antlaşma’nın diğer kitapları öncekilerle aynı biçimde inceleniyor.
_x Havariler Mektuplar’ını havari ve peygamber olarak mı yok¬sa dinbilgini olarak mı yazdılar? Havariler’in görevi neydi? Tanrısal yasanın gerçek özgün metni; ona neden Kutsal Ki¬tap ve Tanrı’nın sözü denir? Son olarak da, Tanrı’nın sözünü içerdiği ölçüde elimize bozulmadan geçmiştir. Kutsal Kitap yalnızca pek basit şeyler öğretir ve itaatten başka bir şey hedeflemez; tanrısal tabiat hakkında da yal¬nızca insanların belirli bir yaşama usulünü izleyerek taklit edebileceklerinden fazlasını öğretmez. İnancın ne, inananların kimler ve felsefeden ayrılmış bir inancın temellerinin neler olduğunun belirlenmesi. Teoloji aklın, akıl da teolojinin hizmetinde değildir. Kutsal Kitap’ın otoritesine inanmamazı sağlayan neden. Devletin temelleri, insanın tabii ve sivil hakkı ve üstün gücü kullananların hakkı.
_x Hiç kimse üstün güce her şeyi devredemez ve bu zaten ge¬rekli değildir. Yahudi devleti; Musa’nın yaşadığı dönemdeki durumu; Musa’nın ölümünden sonra ve kralların seçilme¬sinden önceki durumu; parlak günleri; son olarak da, bu Tanrısal devletin çökebilmesinin ve varolduğu sürece, ayak¬lanmalardan hemen hiç kurtulamamasının nedenleri. Yahudi Devleti ve tarihinden çıkarsanmış birkaç siyasi dog¬ma.
_x Kutsal sorunlara ilişkin hak bütünüyle üstün gücü kullanan-lanndır ve Tanrı’ya doğru dürüst itaat etmek istiyorsak, di¬nin dışa yönelik uygulamaları devletin huzuruyla bağdaşma-hdır.
_x Özgür bir devlette her insan istediğini düşünebilir ve düşün¬düğünü söyleyebilir.
_x 166
_x 179 190 198
_x 207
_x 213 221 230 243
_x 264 272
_x 283 293
650 0 _aFelsefe ve din -- 1800 öncesi çalışmalar
650 0 _aPhilosophy and religion -- Early works to 1800
650 0 _aÖzgür düşünce -- 1800 öncesi çalışmalar
650 0 _aFree thought -- Early works to 1800
830 0 _aDost Kitabevi.
_pyasa, siyasa
902 _a01381
903 _aDoğa Okulu Kütüphanesi
906 _aKitap
908 _aBasılı
909 _aKağıt
999 _c4385
_d4385