Teolojik-politik inceleme/ Benedictus de, Spinoza ,1632-1677 ; çevirenler Cemal Bali Akal, Reyda Ergün

Yazar:Spinoza, Benedictus de, 1632-1677
Materyal türü: KonuKonuLanguage: Turkish Seri kaydı: Dost Kitabeviyasa, siyasa: Yayıncı: Ankara: Dost Kitabevi, 2012Baskı: Üçüncü baskıTanım: 303 sayfa ; 21 cmİçerik türü:metin Ortam türü:aracısız Taşıyıcı türü: ciltISBN: 9789752983717Konu(lar): Felsefe ve din -- 1800 öncesi çalışmalar | Philosophy and religion -- Early works to 1800 | Özgür düşünce -- 1800 öncesi çalışmalar | Free thought -- Early works to 1800DDC sınıflandırma: 199.492 Öz: içindekiler
    Ortalama derecelendirme: 0.0 (0 oy)
Materyal türü Geçerli yer Yer numarası Durum İade tarihi Barkod
Books Books
Rafta
199.492 SP.T (Rafa gözat) Kullanılabilir 01381

Özgün eseradı : Tractatus theologico-politicus.

Bibliyografik notlar içerir.

içindekiler Önsöz- 17. Yüzyıldan Günümüze Bir İfade Özgürlüğü Çağrısı 9 (Reyda Ergün) Giriş 43 Bölüm I: Peygamberlik. 53 Bölüm II: Peygamberler. 67 Bölüm III: Yahudiler’e tanrısal çağrı. Peygamberlik yeteneği 82 Yahudiler’e özgü müydü? Bölüm IV: Tannsal Yasa. 95 Bölüm V: Dinî törenler neden ihdas edildi; tarihi anlatılara inanç; bu 106 inanç hangi nedenle ve kimler için gereklidir? Bölüm VI: Mucizeler. 118 Bölüm VII: Kutsal Kitap’ın yorumlanması. 134 Bölüm VIII: Tevrat, Yeşu, Hakimler, Rut, Samuel ve Krallar’m başkaları 154 tarafından yazıldıklarının gösterilmesi. Sonra da birçok kişi tarafından mı yoksa tek kişi tarafından mı yazıldıklarının ve yazarın kim olduğunun araştırılması. Bölüm IX: Bölüm X: Bölüm XI: Bölüm XII: Bölüm XIII: Bölüm XIV: Bölüm XV: Bölüm XVI: Bölüm XVII: Bölüm XVIII: Bölüm XIX: Bölüm XX: Notlar. Aynı kitaplar hakkında başka araştırmalar; özellikle de Ezra onlara son halini verebildi mi? Yahudi elyazmalannda bulu¬nan kenar notları farklı okumalar mıydı? Eski Antlaşma’nın diğer kitapları öncekilerle aynı biçimde inceleniyor. Havariler Mektuplar’ını havari ve peygamber olarak mı yok¬sa dinbilgini olarak mı yazdılar? Havariler’in görevi neydi? Tanrısal yasanın gerçek özgün metni; ona neden Kutsal Ki¬tap ve Tanrı’nın sözü denir? Son olarak da, Tanrı’nın sözünü içerdiği ölçüde elimize bozulmadan geçmiştir. Kutsal Kitap yalnızca pek basit şeyler öğretir ve itaatten başka bir şey hedeflemez; tanrısal tabiat hakkında da yal¬nızca insanların belirli bir yaşama usulünü izleyerek taklit edebileceklerinden fazlasını öğretmez. İnancın ne, inananların kimler ve felsefeden ayrılmış bir inancın temellerinin neler olduğunun belirlenmesi. Teoloji aklın, akıl da teolojinin hizmetinde değildir. Kutsal Kitap’ın otoritesine inanmamazı sağlayan neden. Devletin temelleri, insanın tabii ve sivil hakkı ve üstün gücü kullananların hakkı. Hiç kimse üstün güce her şeyi devredemez ve bu zaten ge¬rekli değildir. Yahudi devleti; Musa’nın yaşadığı dönemdeki durumu; Musa’nın ölümünden sonra ve kralların seçilme¬sinden önceki durumu; parlak günleri; son olarak da, bu Tanrısal devletin çökebilmesinin ve varolduğu sürece, ayak¬lanmalardan hemen hiç kurtulamamasının nedenleri. Yahudi Devleti ve tarihinden çıkarsanmış birkaç siyasi dog¬ma. Kutsal sorunlara ilişkin hak bütünüyle üstün gücü kullanan-lanndır ve Tanrı’ya doğru dürüst itaat etmek istiyorsak, di¬nin dışa yönelik uygulamaları devletin huzuruyla bağdaşma-hdır. Özgür bir devlette her insan istediğini düşünebilir ve düşün¬düğünü söyleyebilir. 166 179 190 198 207 213 221 230 243 264 272 283 293

Seçilen materyal ile ilgili yorum yoktur.

yorum yazmak için.
Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından desteklenmektedir.