Foucault ve bilginin arkeolojisi/ ; derleme ve tercüme Veli Urhan, Hakan Gündoğdu

Materyal türü: KonuKonuLanguage: Turkish Seri kaydı: Paradigma Felsefe dizisi: 36. Yayıncı: İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002Tanım: 230 s. ; 22 cmİçerik türü:metin Ortam türü:aracısız Taşıyıcı türü: ciltISBN: 9757819336Konu(lar): Foucault, Michel, 1926-1984 | Bilgi kuramı | Epistemology | Söylem analizi -- Felsefe | Discourse analysis -- PhilosophyDDC sınıflandırma: 194 Öz: Michel Foucault’da Bilginin Arkeolojisi (François Russo) / 1 Foucault’nun Arkeolojisi<br><br>(lan Hacking) / 57 Bilginin Arkeolojisi<br><br>(Pierre Burgelin) / 77 Arkeoloji, Geneoloji, Etik<br><br>(Arnold I Davidson) / 101 Arkeoloji ve Epistemoloji<br><br>(Roberto Machado) / 119 Yeni Bir Arşivci (“Bilginin Arkeolojisi”)<br><br>(Gilles Deleuze) / 139 Michel Foucault’da Tarih: Arkeolojinin Anlamı (Jozef van de Wiele) / 161 Kelimeler ve Şeyler’de Başka’nın Konatif Fonksiyonu (Karlis Racevskis) / 197 Şeylerin Düzensizliği<br><br>(Pamela Major-Poetzl) / 209<br><br>Dizin / 223.
    Ortalama derecelendirme: 0.0 (0 oy)
Materyal türü Geçerli yer Yer numarası Durum İade tarihi Barkod
Books Books
Rafta
194 FO (Rafa gözat) Kullanılabilir 01224

Bibliyografik referanslar içerir.

Dizin var.

Bugüne ait olmayan bir dönüşümle, tarih dokümanın karşısında yorumunu değiştirdi: tarih ilk iş olarak dokümanı yorumlamaya, onun doğruyu söyleyip söylemediğini ve gerçek değerinin ne olduğunu belirlemeye değil, onu içerden işlemeye ve özümsemeye yönelir: tarih dokümanı organize eder, parçalara ayırır, dağıtır, sıraya sokar, farklı düzeylere ayırır; serileri oluşturur, unsurları tespit eder, birlikleri tanımlar, ilişkileri betimler. Doküman ölü yapıların, hareketsiz izlerin, bağlantısız nesnelerin ve geçmişe terkedilmiş şeylerin disiplini olarak, arkeolojinin tarihe yöneldiği ve tarihsel söylemin düzeltilip ilk durumuna getirilmesi ile ancak anlam kazandığı bir zaman idi; kelimelerin üzerinde biraz oynamak suretiyle, günümüzde tarihin arkeolojiye, yapının içerden betimlenmesine yöneldiği söylenebilir.

Fikirlerin, düşüncenin ve bilimlerin tarihi bilincin gelişmesiyle oluşmuş uzun seriyi, ya da aklın teleolojisini, veya insan düşüncesinin evrimini parçalara ayırdı; uzlaşma ve tamamlanma temalarını yeniden gözden geçirdi; tanrılaşmanın olanaklarına kuşkuyla baktı. Böylece, aklın bu kesintisiz kronolojisinin yerine, değişmez bir biçimde, bazan kısa ömürlü, birbirinden ayrı, çoğunlukla birbirine özgü ve kazanan, gelişen, kendini bilen bir bilincin genel modeline indirgenemez bir tarih tipinin taşıyıcısı olan benzersiz bir yasaya uymayan basamakların, erişilmesi olanaksız kaynağa onun kurucu başlangıcına geri götürüldüğü görülür.

Michel Foucault’da Bilginin Arkeolojisi (François Russo) / 1 Foucault’nun Arkeolojisi<br><br>(lan Hacking) / 57 Bilginin Arkeolojisi<br><br>(Pierre Burgelin) / 77 Arkeoloji, Geneoloji, Etik<br><br>(Arnold I Davidson) / 101 Arkeoloji ve Epistemoloji<br><br>(Roberto Machado) / 119 Yeni Bir Arşivci (“Bilginin Arkeolojisi”)<br><br>(Gilles Deleuze) / 139 Michel Foucault’da Tarih: Arkeolojinin Anlamı (Jozef van de Wiele) / 161 Kelimeler ve Şeyler’de Başka’nın Konatif Fonksiyonu (Karlis Racevskis) / 197 Şeylerin Düzensizliği<br><br>(Pamela Major-Poetzl) / 209<br><br>Dizin / 223.

Seçilen materyal ile ilgili yorum yoktur.

yorum yazmak için.
Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından desteklenmektedir.